tisdag 25 mars 2014

balklänningar är inte billiga, "sade Howard.

betty viktigt när hennes dotter tammi vilse i en bilolycka mars 1996 var allt hon kunde göra för att hantera tragedin . men i slutändan gick livet vidare.

" om 10 år efter tammi dog , bestämde jag att det var dags att släppa taget och jag hade hennes balklänningar till östra boston tagit high school , " vital sade . " jag hade det rengöras , packat och de hade vad de kallade cinderella bollen . inom 15 minuter hade de ringde och berättade att en flicka hade sett och var glada att hon var tvungen att ta den ( dance. ) bara en klänning kändes riktigt bra att kunna hjälpa till . " flicka

under våren ska finna vital , 58 , i amesbury , må bättre , eftersom de är ca 50 balklänningar och aftonklänningar kommer att behöva ge till unga damer i nöd , som en del av skåpet tammi på rock kyrkan amesbury bort .

" jag mår bättre , eftersom det är i namn av min dotter . " vital sade . " ( slut ) någon frågar : " vem är tammi ? " och då kommer de att veta vem hon var det bara skönt att veta att även om hon är borta 18 år , människor fortfarande känner hennes namn , det är kul .. veta namnet säger , de inte bara dö och det slutar . "

vital flyttade för två år sedan från amesbury east boston via en snålhet i burlington . hon som frivillig sin tid med både våra grannars bord mat skafferi och bästa fot framåt , tillhandahåller tjänster såsom kläder och karriär ger stöd till arbetslösa och ur klippan kyrkan .

ungefär sex veckor sedan , sa hennes berättelse avgörande för vår bästa fot framåt rosie regissören werner och nästa sak hon visste , tammi skåp var på väg att födas .

" det passar perfekt med vårt uppdrag ", säger rock church pastor jon howard . " kunna ge information till flickor som inte har råd med det . klänningar , vissa familjer bara maxade ut och en kostnad av balklänningar är inte ens en tanke när du försöker mata familjen och hänga med kostnaden på försörjning balklänningar. "

klänningarna kommer att visas torsdag och lördag i berget kyrkans församlingshem på 140 main st . , början 5 april till början av maj , mitt i den senior prom säsongen .

" jag kommer till genom att erbjuda utrymme och kanske lite kaffe när jag är en del av , " sade howard . " men det här är allt rosie och betty show. det är roligt eftersom rosie gör den katolska kyrkan och betty kommer inte att gå direkt till en kyrka , men vi alla samlas för att tjäna samhället och kunna något större sedan tjäna oss själva . "

vital och hennes make ralph neal sponsrade en middag vid bordet av våra grannar i minnet av tammi i juli 2013 och ingen brist på människor som vill hjälpa tammi kabinett hittade balklänningar.

" vi satte den på det ( amesbury året varvet försäljning ) sida på facebook , " vital sade . " vänner av tammi ära och weymouth och platser som denna klänning kommer till mig . jag har klänningar från udden . de är bara kommer från överallt . "

" prom klänningar är inte billigt , " sade howard . " det är en speciell sak att ge dessa flickor en klänning , och de har möjlighet att närvara vid deras bal . eftersom det är ett speciellt tillfälle . "smiliving.bloggsida.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar