torsdag 15 maj 2014

homeschooled flickans klänning och danssteg blir hon utsparkad från balen

en virginia tonåring säger att hon sparkades ut ur hennes senior prom eftersom chaperones tyckte hennes klänning var för kort och hennes dans var alltför provocerande .
flickan , tillsammans med sin pojkvän och fyra andra vänner , delta i en bal händelse för homeschoolers som hålls i en kyrka lördag 10 maj, 2014 . säger hon den enda klädsel anges på anmälningsblanketten som kallas för formell klädsel , och klänning fållar kunde inte vara över fingertopparna när armen hängde avslappnad vid din sida www.neuzenroode.org.
tonåringarna säger att hennes klänning klarat finger testet , men hon fick nästan omedelbart höra hennes balklänningar var för kort efter att hon kom till evenemanget enligt wtvr . hon säger att hon fick senare veta några av de pappor som var chaperoning dansen klagade på att hennes dans var " alltför provocerande " och att det skulle " leda till att unga män på balen att tänka orena tankar . "
hon säger att det är sexism .
" jag fick veta att det sätt jag klädd och flyttade min kropp orsakade män att tänka olämpligt om mig , vilket innebär att det är mitt ansvar att styra andra människors tankar och enheter , " tonåring senare bloggade klänningar på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar